Daughters of Isis

Dit is een vrouwenafdeling van de Afrikaans-Amerikaanse tak van de Ancient Arabic Order of Nobles of the Mystic Shrine. De orde werd gesticht in 1910. In tegenstelling tot veel andere ordes, heeft deze orde in haar ritualen een zekere mate van originaliteit weten te vinden. De teksten zijn losjes gebaseerd op de legende van de Egyptische godin Isis en missen het verchristelijkte karakter van veel van de ritualen van mannelijke organisaties.
De straf op schending van de geheimhoudingsplicht in de eed bestaat eruit dat het lid in 14 stukken gesneden zal worden om vervolgens in een rivier gedumpt te worden.
In 1979 telde de orde 12.000 leden. In Europa zijn vijf lokale groepen actief, voornamelijk in Duitsland.

Op deze site staat ook het rituaal van de voorloper van deze orde, de Orde van de dochters van Osiris en Isis.

Op onze CD-Rom Vrijmetselarij zijn het Initiatierituaal, het rituaal voor de Installatie van Officieren en de Constitution and Rules opgenomen.