Brotherhood of American Yeomen

Deze verzekeringsmaatschappij/broederschap werd opgericht in 1897. Opvallend was dat deze groep toegankelijk was voor zowel vrouwen als mannen. De loges (hier Homesteads genoemd) waren gemengd. Wel was de organisatie uitsluitend toegankelijk voor blanken.
Op het hoogtepunt van de organisatie (1923) telde ze ruim 200.000 leden in 3.200 lokale afdelingen. Verschillende Homesteads bezaten eigen begraafplaatsen voor leden. Enkele jaren later fuseerden ze met de United Order of Americans / United Order of Foresters heette.
In 1932 veranderde de naam in Yeomen Mutual Life Insurance Company, in 1938 werd het American Mutual Life. Vanaf dat moment is het broederschapsidee verlaten en is het verworden tot een 'normale' verzekeringsmaatschappij.

De orde kende één graad, de inwijdingsgraad. Het rituaal is gesitueerd in de tijd van Walter Scott's Ivanhoe. Aan het hof wordt de kandidaat ingewijd in de geest van ridderschap en de thema's van de orde: Wijsheid, Liefdadigheid en Bescherming (verzekering).
Een afsplitsing van deze groep was de Homesteaders.